Studenții facultății de Mecanică din Craiova Pe locul I

 

La Concursul Internațional Studențesc

Kart Low Cost (KLC 2019) – ediția a IX-a

 

 

La ediția din acest an Kart Low Cost, din 9-11 mai 2019, au concurat 11 echipe din centre universitare din România și din Franța, studenții susținându-și în concurs creațiile și soluțiile tehnice pentru varianta cu propulsie termică, respectiv pentru cea cu propulsie electrică.

            La final, Facultatea de Mecanică a Universității din Craiova s-a clasat pe primul loc în clasamentul general al concursului monoposturilor cu propulsie termică, ocupând de asemenea și locul al III-lea în competiția monoposturilor cu propulsie electrică.

Prin pregătire și abordare profesioniste, studenții Facultății de Mecanică s-au poziționat în primele locuri atât în cadrul probelor de soluții tehnice (la proiectul termic și la proiectul electric), cât și la susținerea probele dinamice (de anduranță și viteză).

De remarcat, dezvoltarea monopostului cu propulsie electrică, creat în urmă cu un an în cadrul Facultății de Mecanică din Craiova, într-o soluție absolut originală, fapt ce denotă pasiune și profesionalism pentru „alternativele automobilului de mâine”.

 

Echipele constituite din studenții Andrei Cătălin, Boancă Robert, Borcan Emil, Budică Mihai, Butaru Marius, Ciolofan  Răducu, Cojocaru Cătălin, Iacob Gabriel, Licut Marius, Nițu Elvis, Petrișor Andrei și Popa Elena Georgiana (căreia i-a fost decernat premiul special) de la specializările de Autovehicule Rutiere (A.R.), Ingineria Transporturilor și a Traficului (I.T.T.), Automotive Engineering–Design, Manufacturing and Development (A.E.-D.M.D.) și Optimizarea Sistemelor de Transport Rutier (O.S.T.R.) au fost coordonate de prof. univ. dr. ing. Ilie DUMITRU alături de conf. univ. dr. ing. Laurențiu RACILĂ sișef. lucr. univ. dr. ing. Dragoș TUTUNEA.

Competiția a fost inițiată la nivel europeande Fédération Européenne des Ecoles d'Ingénieurs Automobile et Transports (FEEIAT), entitate academică franceză din care fac parte peste 30 de institute și universități, derulându-se prin tradiție anual la nivel european, alternativ în Franța respectiv România. Ar fi de remarcat faptul că edițiile din Franța s-au desfășurat în complexul de la Magny-Cours.

Edițiile derulate în România au fost organizate de universitățile implicate, dimensiunea și importanța evenimentului fiind apreciate la nivelul S.I.A.R. (Societatea Inginerilor de Automobile din Romania), entitate de profil care s-a înscris în promovarea profesională a întrecerii studențești.

Implicarea studenților Facultății de Mecanică din Craiovareprezintă o tradiție, participând constant, începând cu ediția din anul academic 2015-2016, rezultate remarcabile  fiind obținute încă de la debut, atât în etapele tehnico-științifice, cât și în cele sportive.

Obiectivul principal al acestui eveniment dedicat creației studențești în domeniile autovehiculelor și transporturilor este acela de a proiecta, optimiza, construi, calibra și testa în condiții de competiție, monoposturi de tip „kart low cost”. Beneficiile sunt multiple, studenții participanți fiind în postura de a gestiona proiecte, prin inițiativă, dedicare, spirit de echipă, asumarea responsabilităților și implicare activă în rezolvarea provocărilor pe parcurs. În fapt, Kart Low Cost reprezintă un adevărat forum academic destinat formării teoretice și aplicative a viitorilor ingineri din domeniile Ingineria Autovehiculelor și Ingineria Transporturilor, fiind „arena perfectă” a întrecerii, colaborării și învățării pentru studenții universitățilorromânești și franceze.

Întrecerea este de anvergură şi se derulează pe parcursul mai multor zile, în raport cu rigorile unui regulament tehnic, respectiv a unuia sportiv.

           

 

Știri@UCV - 16.05.2019